Det grönskar bland det ätbara🍃

Kommentera
Tomatplantorna var riktigt illa ute där de stod alltför länge inomhus. Nu har de tjockat på sig riktigt ordentligt i sitt hus. Och vet ni vad...idag hittade jag EN tomat..hihi. Ser ut att bli en riktigt riklig skörd 😉
 
Sockerärtorna växer så de knakar och kringlar sig allt högre upp i växtstöden. Jag brukar ta in ett antal baljor och några salladslökar som jag skivar  i salladen. Jättegott! 
 
 
Vi har snart ätit upp all sallad (förutom havet av ruccola..). Jag har plockat in sallad nästan varje dag i flera månader. Det känns som rena lyxen att ha sallad till hela hushållet i trädgården👍Nästa år ska jag dock vara smartare och inte sätta ALLA salladsfrö samtidigt...det hade ju varit trevligare om det hade poppat upp sallad lite hela tiden...
 
 
Mer ätbart? Jo, vindruvor blir det nog i år också! Massor av små klasar har tittat fram. Förra året gjorde vi vin. Skörd-2014 har resulterat i 15liter riktigt sött, sliskigt och skitstarkt vin...hmm..undrar vem som ska dricka upp det??
 
 
...och så lite blombilder också förstås😊..
 
 
 
 
 
 
 
Trevlig sommar🐝