Back to nature

En kommentar
Jag gillar inte Köp&Släng. Därför tycker jag det är mycket roligare att försöka hålla mina pelargoner vid liv, ta sticklingar och skott, använda det natur och trädgård ger och köpa prylar som har en själ.
De övervintrande pelargonerna börjar växa ur fönstren och behöver, liksom pelargonsticklingarna, ny jord och större krukor.
 
 
 
 
Sparade chili- och paprikafrön behöver snart också ett större och bättre boende. Roligt!
 
 
Det är både billigt och vackert att passa på att ta in några kvistar som får slå ut i blom inne under tidig vår. Nu väntar jag ex på körsbärblommorna här..
 
 
Något som jag inte tror lyckas är mitt försök att rädda några självsådda penséer. De tittade fram för någon månad sedan. Jag grävde upp dem, planterade om dem och ställde dem i köksfönstret. Nu har de utvecklats till pyttesmå miniatyrer vars blommor knappast går att se. Rätt söta är de trots allt😊
 
 
 
 
I helgen ska jag så tomatfröerna som jag sparade i fjol. Det är alltid lika spännande. I år har jag hållt mig in i det längsta från att plantera dem för tidigt. Alltför ofta har jag fått kämpa med att stötta upp långa och tunna tomatplantor i fönstren. 
 
Till sist villl jag bara visa er vår vedkorg som en bekant till min sambo har gjort. Den är verkligen " Back to nature chic". En himla häftig idé tycker jag.
 
 
Ha det så bra! / Pernilla
 
1 Ulrica:

skriven

Härligt! Särskilt Pelargonerna, finns ingen trivsammare krukväxt☺

Svar: Ja, pelargoner gör det så hemtrevligt! De är så tacksamma och finns i så många underbara färger😊🌸!
Pernilla Dufwenberg