Grönt är skönt!

Kommentera
 
Efter en dag fylld av skapande och målande, i vårsol som letade sig in, passade det bra med en "vårig" grön ärtsoppa. Den är så lätt att göra och man kan laborera lite hur man vill med den. Googla bara Grön ärtsoppa så kommer det upp flera varianter. Jag tog bara 1 vanlig lök, grönsaksbuljong och bytte ut vinet mot en skvätt vit balsamvinäger. Persilja hade jag inte hemma. Jag brukar slå i någon dl grädde efter att ha mixat och låter den sjuda några minuter till. Jag brukar bara använda créme fraiche till serveringen.
 
 
http://www.ica.se/recept/creme-ninon-gron-artsoppa-502207/
 
Idag blev jag färdig med den snöiga illustrationen jag berättade om i mitt förra inlägg. Den var riktigt rolig att göra och är en akvarell i A3 format. Läs mer om mina illustrationer på blog.dufwenberg.se 
Länk till senaste uppdrag:
 
http://blog.dufwenberg.se/?p=1296
 
/Trevlig fortsättning på veckan önskar jag er!
/Pernilla
 
(Tänk på Upphovsrätten)
 
©Dufwenberg Illustration&Design