Konsten att förströ timtal på loppis

Kommentera
Ja, den här veckan har jag gått igenom nästan hela den lokala "loppmarknaden" igen. Jag har bla köpt ett till slagbord som vi inte har plats för egentligen. Inte heller har vi plats för det slagbord jag drog hem för några veckor sedan. Jag intalar familjen att de får "plats" bättre när jag målat dem vita...Så när våren kommer, med besked, blir det att dra igång mouse'n här på bakgården igen. 
slagbord 1, som för tillfället tjänar som odlingsplats i köket:
 
 
 
Slagbord 2 (...inklämt i vardagsrummet och tänkt att fungera som extrabord vid festligheter...)
 
 
Tror dock att de blir fina när de blir vita och snart har vi ju gårdshuset att möblera...
 
Jag har också köpt gamla handgjorda dukar och handdukar. De var nästan gratis! Tänk vilken skatt! Måste köpa fler!😍
 
 
Jag kollar alltid efter gamla brickor och andra prylar som ger nostalgikickar (precis som följande underbara ting). Ibland är det inte jag själv som finner "dyrgriparna" utan mina nära och kära❤️
 
(Elite trays)
 
 
 
Sen drömmer jag om en vit kökssoffa! Frågan är bara hur jag ska lista ut, och intala alla om, var den egentligen får plats...
...men att egentligen ha plats för vackra gamla ting är ett sekundärt problem .. hihi👍
Nu ska jag fortsätta med en illustration jag fått i uppdrag att göra. Som alltid vill jag även få mina illustrationer gammeldags och nostalgiska. Ni ska få se resultatet snart. Samma kund beställde tidigare illustrationen nedan, där barnbarnen fångar krabbor på västkusten. Denna gång är huvudpersonerna desamma men befinner sig i en helt annan miljö!
 ©Dufwenberg Illustration & Design
/kram P