Letar vårtecken

Kommentera
 
Idag har jag städat och planterat tomater. Nu är  det bara att hoppas på att det börjar spira i det lilla växthuset (köpt på IKEA).
 
 
Jag har också letat vårtecken i trädgården. Det är andra våren vi bor i huset så fortfarande känns det lite obekant minsann. Förra våren arbetade jag typ 150% vilket gjorde att jag missade många av  "naturens under" här hemma.
Magnolians "videkissar" väntar på att få slå ut, tulpaner har gjort sig synliga och snödroppar står som ståndaktiga, prydligt synkroniserade små arméer i gräsmattan. Överlag lyser ännu många vårtecken med sin frånvaro här. Det finns nämligen alldeles för lite planterade blomlökar vilket jag måste åtgärda till nästa år! Trevlig helg önskar jag Er alla!/ Pernilla
 
 
 
 Till sist det minst trevliga vårtecknet...