Vårfix i solen

Kommentera
Idag har det varit jätteskönt väder här i Motala. Mor och far kom med penséer och påskliljor så jag städade bort vintern (granris, mossa mm) i blomlådorna och började plantera. Det ser lite roligt och glest ut nu men jag vet att om en månad, eller så, har plantorna vuxit sig stora och fina. Petade ned lite buxbomkvistar för att fylla upp lite...hihi 
 
 
 
 
 
Igår var jag bara tvungen att springa på Återvinningen och Hjärta till hjärta IGEN. Och tänk...då fann jag en likadan våg som jag hade förr. Den var jag bara tvungen att köpa. Se så söt!
 
 
Vi hittade även flertalet böcker av författarinnan som växte upp i vårt sekelskifteshus. Hon hette Berit Spong och har helt klart gjort mången fler böcker än vad vi har föreställt oss. Eftersom de bara kostade 10kr styck var det bara att köpa flera stycken. Känns helt klart nostalgiskt att ha hennes böcker på en hylla här. Inte för att jag vill kalla mig författare men trots allt har ju även jag gett ut en egen bok (Olle, Pelle och havet, 2015) samt varit involverad som illustratör i några fler. På så sätt kan man ändå säga att hennes konstnärlighet lever vidare i huset, på något vis. Det gör mig glad🌸
 
 
Fixade lite milkshake i solen till mig och sambon. Äntligen flyr vintern sin kos! Så fantastiskt skönt!
Trevlig jobbarvecka önskar jag er!