Vilken härlig lördag...

En kommentar
...Strålande sol och jag har bara gått omkring och njutit av trädgården. Det känns i hela kroppen att det gäller att ta vara på varje soltillfälle inför vintern! Får jag inte göra det mår jag inte bra. Det är det värsta med att jobba heltid, att känna sig instängd mellan 8-17😱
De sista blåbären (samt ett äpple😉) räckte till 6st minismulpajer, så nu väntar jag på fikasällskap. 
 
 
I våras gick vår tvättmaskin sönder i samma veva som planteringssäsongen drog igång. Vips fick tvättmaskintrumman tjänstgöra som detta istället ...
 
 
 
Idag har jag plockat ett helt durkslag fyllt av blomsterbönor som jag inte alls riktigt vet hur de bäst ska tillagas (är de ens goda?). 
 
 
Ibland är det lite kul när funktion går före design. Trumman är ju inte bara stor utan har ju även massor av dräneringshål😄.
 
Jag har också vänt och vridit på ytterligare ett hittefynd (av sambon!). En rostig hög plåtbehållare av något slag. Jag har sprayat den med lackfärg inuti (hittade bara silverfärg i garaget..). Efter torkning i höstsolen står den nu redo för att ta emot paraplyer, käppar och skohorn i hallen! 
 
 
Jag ska limma fast en söt spets för att dölja färgskarven sedan tänkte jag😀
 
 
Nej, nu är det dags att vispa grädde till fikat! Ha en underbar helg!
/P
 
1 Fröken Rödlök:

skriven

Vilka härliga muggar, dem gillade jag!

Svar: Tack😊! De är köpta på Dollarstore! Superbilligt👍
Pernilla Dufwenberg