Växthusdrömmar

Kommentera
 
Jag tror vi är en stor skara hobbyodlare som drömmer om ett växthus under denna tid på året...varje år... Platsbrist råder i alla fönster och ett VÄXTHUS/ORANGERI är ju den ultimata lösningen på detta stora problem. Eller hur!
Hur ser det ut i era fönster? Här får ni en rörig glimt av mina, en kall, mörk och ruggig dag som idag.
 
 
 
Som synes...Att odla förskönar inte det stilrena heminredningsintrycket direkt. Det är plastkrukor i alla former och färger överallt. Ja, "Kors och tvärs i ordning och växtlighet" skulle man kunna säga😂
 
Ett litet tips som "förskönar" odlingen på ett billigt sätt är att sätta alla (fula!) krukor i en vanlig  balkonglåda av plast. Täck in den med plast i botten bara om den har dräneringshål. 
 
 
Igår testade jag att göra egen havremjölk enligt detta recept. Måste dock erkänna att köpt är mycket godare. Jag undrar vad det är för ingrediens som tillverkarna tillsätter för att få den lite söt (och som inte syns i innehållsdeklarationen)?
Rätt snyggt resultat trots allt...och billigt literpris!
 
 
Jag fixade också lite chokladtryfflar ( i mixern) gjorda på russin (1,5 dl), solroskärnor +pumpakärnor (ca 0,5 dl vardera), 3 msk kakao, 2 msk kokosmjöl, lite flytande honung och 1 msk vatten (OBS! receptet gjordes på "en höft", så kör i mixern och tillsätt ingredienser  tills du får en god och fin chokladbollssmet som är bra att arbeta med!)
Rulla små bollar som du lägger i en liten bunke med lite kakao. Rulla runt dem försiktigt i bunken tills kakaon täcker. 
För en godisråtta som mig är det perfekt att hämta några sådana här Rawbollar när sötsuget sätter in. Smågodis är bannlyst sedan en tid.
 
 
Kram Pernilla💓