Lummigt i trädgården...

Kommentera
..och mycket ätbart!
Så har tiden gått igen, alldeles fasligt snabbt. I helgen tog min "minsting" studenten och det blev en riktigt härlig studentfest här hemma med  alla nära och kära. Man blir så nostalgisk när barnen tar studenten. Jag gillar att titta på kort i timtal och fixa studentskylten själv. Tänk att det kan gå så fort, livet!
 
 
 
 
I trädgården spirar som sagt grönskan. Blommor, grönt och ätbart. Jag älskar vårt gamla hus med alla gamla träd och växter. Vi bor centralt men kommer bort från allt i vår egen lilla oas. Det känns bra i hjärtat för en lantistjej som mig.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
(Bild ovan: ÄNTLIGEN har vi kommit igång med att renovera glasbalkongens alla "krusidullfönster"!)
 
 
Varje dag (sedan någon dryg månad tillbaka) plockar jag in mängder av sallad. Det är lite pyssel att odla men så värt det. Det känns lite som man är rik, när man strosar omkring i trädgården och fyller sin bunke med plocksallad, ruccola, romansallad, salladslök, gräslök, ärtskott och salladskål mm.
 
 
 
 
 
 
Små tomater har börjat kika fram och chiliplantorna har börjat växa till sig. Hoppas verkligen det blir ett lika bra "tomatår" som förra året. Jag riktigt längtar efter att få plocka in små tomater i olika färger, så nu får minsann värmen gärna komma igen! 
 
 
 
 
 
 
I år har jag också testat att odla squash och gurka. Jag har inte en aning om hur det kommer lyckas, för än ser jag bara till blommor då och då men inga små "frukter". Fina är de hur som helst!
 
 
 
Kram på er alla!/ Pernilla