Festlig lördagskväll💗

Kommentera
Ikväll kom min mamma och pappa hit på plankstek. Till efterrätt gjorde jag en snabbcheesecake i glas som jag vill tipsa om! Smidig att göra, festlig och god!!
 
4-5 portioner
 
*Smält 50 gram smör
*Lägg 12 digestivekex i en plastpåse och smula    sönder dem
*Blanda samman "kexsmulet", det smälta smöret och 1 msk råsocker
 
*Vispa samman 200gr philadelphiaost, 0,5 dl socker och 1,5 dl grädde så det blir fluffigt. *Tillsätt skalet av en halv tvättad citron och citronsaft efter smak (jag tog ca 1,5-2 msk)
*Välj frukt! Jag använde kiwi, vindruvor och jordgubbar
 
Varva i glas och toppa gärna med physalis.
Ställ in i kylen tills servering!
Klart😊!
 
 
 
Efter maten spelade vi Rappakalja. Vi skrattade så vi grät! Älskar det spelet, så tokigt😂
Stor kram till världens bästa föräldrar❤️
Önskar er alla en trevlig fortsättning på helgen!
/ P