Så gott!

Kommentera
Det var längesedan jag gjorde lasagne fast det är såååå gott. Igår bestämde jag mig dock för att det minsann var dags att få njuta av en hemgjord sådan! Tyvärr har jag inget recept, utan "kör på känn". Det tycker jag att ni också ska göra. Det viktiga är att provsmaka och provsmaka tills både köttfärssås och ostsås smakar fantastiskt! Då kan ju inte mycket gå fel!
 
Ett tips är att riva några morötter och steka tillsammans med den redan stekta köttfärsen ( jag har också i hackad paprika och pressad vitlök). Ett annat "hett tips" är att krydda med trocomare! Morötter och trocomare är underskattade och passar suveränt här. Stek tillsammans tills grönsakerna mjuknat och det fått lite färg. Tillsätt sedan en burk krossade tomater, lite ketchup, buljong (börja med en tärning och smaka av sedan) chiliflakes, någon "dust" paprikapulver och svartpeppar (ev lagerblad) samt några dl vatten. Låt puttra och smaka av tills du är nöjd. Gör en god ostsås medan köttfärsen puttrar och mustar till sig.
Det är himmelskt gott med en hemmagjord pizzasallad till. Denna gång gjord av spetsrödkål och en påse Knorr italiensk dressingmix (skönt att fuska lite ibland och denna är riktigt god till just pizzasallad!). Jag älskar också grönsallad med apelsiner i och tycker den passar jättebra även till lasagne!
 
Gör en lasagne idag vet jag! Men tänk på att göra köttfärsen "såsig" så inte lasagnen blir torr! Lasagneplattorna drar till sig mer fukt än man tror och man vill inte riskera att stå där med en torr lasagne, hihi. Börja med ett lager ostsås, sedan plattor, köttfärs, ostsås, plattor..osv. Lämna minst 2cm från kanten då man INTE vill att det puttrar över. Avsluta med ett lager ostsås och riv ost över! Lycka till💕
 
 
 
 
 
Nu hägrar mer studier...
Önskar dig en härlig dag!!/kram Pernilla🌸💕🌸