Omplantering av tomatplantor och kladdkaka ĂĄ la Kung MarkattađŸŒ±

Kommentera
 
 
 
IgĂ„r planterade vi om alla smĂ„ tomater. Som tur var kom min sambo pĂ„ att vi kunde anvĂ€nda en underdel till en gammal kaninbur att stĂ€lla plantor i. Snyggt? Nej, inte ett dugg😂 
 
 
 
MÄste slÄ Ànnu ett slag för hÀrliga skott och groddar!
(ett hav med krasse)
Börja odla dessa nyttigheter inne! Det Ă€r sĂ„ gott att hacka ned ex Ă€rtskott i en sallad (gĂ€rna tillsammans med apelsin) eller toppa en macka med❀
 
 
(Snart slut pÄ Àrtskott..)
 
Ett tips Ă€r att diska ur och spara pĂ„ plastförpackningarna som ex köttfĂ€rs ligger i. LĂ€gg ett tunt lager jord i ett "trĂ„g", strö ut ex vanliga gula torra Ă€rtor (tĂ€tt tĂ€tt), strössla över lite jord ovanpĂ„ och lĂ€gg pĂ„ ett "trĂ„g" som lock och vips har man ett litet vĂ€xthus😊 
 
Idag har vi varit hos svÀrmor och svÀrfar.
Mysigt💕!  
Vi hade med oss kycklinggryta mm till lunch och chokladkladdkaka bakad pĂ„ mandelmjöl till fikat. Den blev riktigt god! Jag anvĂ€nde Kung Markattas recept men istĂ€llet för kokosolja smĂ€lte jag vanligt kokosfett och jag vispade ihop Ă€gg och rĂ„socker luftigt med elvisp innan jag rörde ned de torra ingredienserna och sist kokosfettet. Jag smorde formen med lite smĂ€lt kokosfett, pudrade den med kakao och hĂ€llde i smeten. HÄR finner ni receptet!
 
 
Mums😋
 
Önskar er alla en fortsatt trevlig helg💕
/kram P