Bakdag💐

En kommentar
Efter flera veckor med nĂ€san i kurslitteratur och tentor njuter jag av en ledig helg. Älskar att smĂ„fixa och greja. Idag bakades tre sorter muffins medan sambon frostade av frysarna! Jag modifierade Leilas muffinsgrundrecept och tog kokosolja istĂ€llet för smör och rĂ„socker istĂ€llet för socker. I chokladmuffinsen stoppade jag i banan och hackad mörk choklad. I vinbĂ€rsmuffinsen bytte jag vetemjölet mot kokosmjöl och mandelmjöl och i den sista satsen blev det citronsaft och torkade jordgubbar. Gjorde Ă€ven en sats rawchokladbollar av mixade dadlar, honung, kokos, solroskĂ€rnor och kakao. Se recept under kategori bakning (dĂ€r anvĂ€nde jag dock russin).
 
 
 
 
Nu blir det stÀd och (mer) tvÀtt och sen ska det  fixas köttfÀrspiroger (se kategori mat och bak) till mello! Hoppas Ätminstone att nÄgon lÄt Àr ok denna lördag, hihi.
Önskar er en hĂ€rlig fortsĂ€ttning pĂ„ helgen💐👏💐/ kram P
 
1 Linda Ph:

skriven

Åhh vad gott det dĂ€r ser ut!!!

Svar: Tack! 😊💐Ja, det Ă€r alltid gott med fika och ibland fĂ„r man ett "ryck" och bakar lite. Önskar dig en trevlig dag🍰đŸȘđŸ©
Pernilla