Jakt och blåbärspaj

2 kommentarer
Idag har sambon jagat vildsvin och jag gick upp tidigt och bakade blåbärspaj till mor och far. Innan jag hann ta kort på skapelsen var den uppäten dock. Jag fick hemmagjorda pepparkakor av mamma som alltid är lika underbart goda😍!
 
 
 
Sedan har jag mest pysslat här hemma. Älskar att fixa o styra utan massa folk och stress. Jobbar man inom utbildning (mellan 07:45-17 typ varje dag!) blir det MER ÄN NOG av den varan.
Funderar så fruktansvärt mycket på framtiden för tillfället. Jag vill så mycket men arbetar alldeles ALLDELES för mycket. Jag vill skriva och illustrera färdigt uppföljaren på min barnbok " Olle, Pelle och havet" som kom ut för en tid sedan...
 
 
http://www.adlibris.com/se/bok/olle-pelle-och-havet-9789175271057
(finns ex även på Bokus och CDON)
 
Ska jag vara ärlig vill jag egentligen skita i allt, damma av skisserna till Olle&Pelle 2 och bara sitta och skissa så pennan glöder! DET är vad jag VILL!
(Här kommer ett smakprov från alla skisser som ligger o dammar...
..)
 
 
...och irriterande nog har jag också kommit in på en 1:årig magisterutbildning inom ledning och verksamhetsutveckling (Strategisk information och kommunikation). Den vill jag egentligen OCKSÅ gå..om jag hade haft RÅD att leva på CSN igen😢 .
Fasen också vill jag bara säga!! Varför måste man tjäna pengar och slita så övermäktigt mycket istället för att följa sitt hjärta.
STOR SUCK
...OCH ÄNNU STÖRRE SUCK!
 
Tillsvidare njuter jag trots allt av hyacinter och adventsljus när jag andas mellan alla timmar på jobbet.
För nog är det vackert alltid..
 
 
 
 
 
MEN...det börjar kännas att livet är för kort att spillas på det man inte ALLS brinner för allra mest... 
 
Till sist vill jag tipsa om att göra Moules Frites!  Fantastiskt gott!
Leif Mannerströms recept i kokboken " Leifs utvalda" är 👍!
 
 
 
 
Kram P
(....ibland vill man inte skriva pluttinuttiga inlägg...)
 
1 Per D:

skriven

Jättefina bilder och underfundig text! Dessutom fantastisk blåbärspaj med egenodlade blåbär. PD

Svar: Tack😊Världens största kram till er❤️
Pernilla Dufwenberg

2 Åsa:

skriven

Visst är det trist att behöva springa i ekorrhjulet när livet är fullt av roligare saker... Släpp människan fri!!!!