VĂ„r i luftenđŸŒ·

Kommentera
Idag kunde man kÀnna av vÄren. Underbart! Satt ute en stund i solen och lyssnade pÄ takdropp och fÄgelkvitter.
 
 
NĂ€r man sitter sĂ„dĂ€r i första vĂ„rsolen poppar det alltid upp 1000 idĂ©er och vips fick jag fart och började plantera. Först ut att omskolas var Pak Choy skotten (vilka jag inte har en susning om vad det kommer bli av..). Sedan fick 12 pelargonsticklingar jord under fötterna. Älskade blomma!
 
(NÄgra Àrtskott syns ocksÄ nÀrmast i bild)
 
Ni som lÀst min blogg tidigare vet att vi renoverar vÄrt gÄrdshus.
 
SĂ„ mycket jobb! Min sambo jobbar dĂ€rinne för fulla muggar, i skift med snickarna. Försökte fota lite pĂ„ eftermiddagen för att visa er hur det blir men bilderna blev inget vidare och det Ă€r RÄTT stökigt för tillfĂ€llet. HĂ€r ser ni i alla fall den vita panelen som sĂ€tts upp. Det kommer bli en fin rymd i storstugan eftersom det Ă€r öppet i nock i halva delen (sovloft över resten).
 
 
(Synliga bjÀlkar/öppet i nock)
(Den framtida lilla kökshörnan)
Vi har ocksÄ bestÀmt oss för att mÄla om stora huset och gÄrdshuset i en ny mildare kulör, dvs Alcro cremegul ( i deras serie framtagen för sekelskifteshus). Jag tycker om hus som Àr mÄlade i "vaniljsÄs"..hihi. HÀr nedan ser ni fÀrgen testmÄlad under köksfönstret.
 
 
Min sambo har ocksĂ„ hittat lite fynd uppe pĂ„ sovloftet. NĂ„gra gamla smĂ„flaskor, en ölflaska frĂ„n Strömsborgs bryggeri i Motala och en vĂ€lanvĂ€nd gammal trĂ€kĂ€pp. Lite roligt allt😄
 
 
LĂ€ngtar till allt Ă€r klart! Vill kunna hyra ut det fina lilla huset till ex VĂ€tternrundecyklister och andra entusiastiska Motalabesökare i sommar👍.
Önskar er alla en fantastisk vecka!
Â