Glad PĂ„skđŸ„đŸ’đŸ„

Kommentera
Jag önskar er alla en Glad PÄsk i vintervÀdret. (Varför all denna snö?)
 
 
Vill tipsa om ett riktigt gulligt pĂ„skfika som jag testbakade idag. Muffins i smĂ„ Ă€ggkoppar toppade med minimarshmallows💓. SĂ„ sött!
Jag inspirerades av detta recept men modifierade det lite för att det skulle kÀnnas lite mer "nyttigt" och vara gluten-och laktosfritt mm.
 
Mitt recept pÄ minimuffins i Àggkopp
(ca 6-7 koppar beroende pÄ storlek)
Obs! bakas i micron!
 
3 msk smÀlt kokosfett (eller kokosolja)
3msk kokosmjöl+ 1msk mandelmjöl
4 msk rÄsocker
2msk kakao
1krm bakpulver 
1 krm vaniljsocker
1 liten nypa salt
1 Àgg
3msk Oatly havredryck
Minimarshmallows
 
1. SmÀlt kokosfettet pÄ svag vÀrme.
2. Vispa Àgg, rÄsocker och vaniljsocker pösigt.
3. Rör ned de torra ingredienserna.
4. Blanda i Oatly havredryck.
5. Rör till sist ned det smÀlta kokosfettet.
 
Fyll Àggkopparna 3/4 ( nÀstan upp till kanten)
Prova dig fram vad gÀller baktiden med den första muffinsen. Tiden beror pÄ hur mycket smet du tar i och storleken pÄ kopparna. Jag bakade mina i 35-40 sek. Vill du ha dem lite kladdiga sÄ sÀnk tiden!
 
Toppa med minimarshmallows direkt nÀr du tar ut dem frÄn micron. DÄ fastnar de!
 
Njut đŸ”đŸ€đŸŁ
 
 
HÀr kommer ocksÄ min variant av pÄskris. Blandade grenar med en mycket slarvigt "ihoppysslad" vimpelgirlang (natursnöre + ett brett band som vikes dubbelt och klipps som vimplar och sedan limmas pÄ snöret) och "lavendelfjÀdrar". Man tager vad man haver nÀr man slarvat bort pÄskpyntet och inte vill köpa Àkta fjÀdrar. 
 
 
 
 
 En stor PÄskkram till er alla!
/Pernilla