AugustipysselđŸŒ±đŸŒż

Kommentera
Att ta hand om det Àtbara gröna Àr ett dagligt pyssel. Sallad har vi kunnat skörda varje dag i flera mÄnader och Àn Àr den krispig och fin.
 
 
Som komplement sÄr jag successivt Àrtskott i pallkragar. SuverÀnt, för sniglarna verkar inte rÄ pÄ dessa tuffa skott. Hurra!
 
 
Tomaterna börjar mogna men inte alls i samma mÀngd som i fjol, sorgligt nog. De fick en tuff start i livet nÀr de inte fick komma ut pga av kylan utan la ivÀg pÄ höjden inne i fönstren.
 
 
 
 
Jag har förvÀllt bönor (haricot verts) i flera omgÄngar och fryst in till vintern och vi kan Àta ett litet lass varje dag (om vi vill). SockerÀrtor plockas ocksÄ in fortfarande. Supergoda att woka. 
 
 
Hela frysen Àr full av hackad grÀslök och nu ska jag stÀlla mig och hacka upp en laddning till.
TĂ€nk vad jag kommer sakna att kunna gĂ„ ut och hĂ€mta egna grönsaker i vinter😱!!
 
 
 
Arbetet med huset tar aldrig slut men renoveringen Àr igÄng, vilket kÀnns jÀttebra. Det vita lyser vitare Àn nÄgonsin.
 
Lite blombilder ocksÄ....
Jag har aldrig gillat krasse. För oranga för mig som gĂ€rna vill att allt ska vara vitt och rosa. Men sĂ„ i Ă„r fick jag en pĂ„se krassefrön gratis pĂ„ Maxi och se...riktigt gulligt ju💕
 
 
Pelargoner, "bloddroppar" och chili frodas sida vid sida...
 
 
 
 
...och vindruvorna mognar lÀngs med gÄrdshusets fasad och nÄr Ànda upp pÄ taket...
 
 
I höst ska jag kanske bli plugghÀst igen... vi fÄr se...
/kram Pernilla
 
 
 
 
 
🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾🌾