Måla måla måla...

Kommentera
Sambon min han kämpar i skyliften. Tvättar husfasaden med alg-och målartvätt och målar vitt. Att det kan göra så mycket skillnad med färg! Fantastiskt! 
 
 
 
 
 
Det är så svårt att välja vilken kulör det ska vara på huset. Vi har bestämt att hålla oss till gult men det finns ju så många fina nyanser bara där. Vi var tidigare helt säkra på att vi skulle måla huset i Alcro cremegul i deras färgserie för sekelskifteshus men nu tvekar vi. Det är ju rätt häftigt när det gula lyser mot det vita som det gör nu. Vi får tänka igenom det ännu en gång helt enkelt. Hmmm🤔
 
Jag och sonen har stått med båda fötterna på marken och tvättat och målat farstukvisten till gårdshuset (med tusen krusiduller!) samt X antal staketpinnar (med tusen krusiduller!) till farstukvisten.
 
 
 
Jag har också ett litet sidoprojekt på G, nämligen att måla om ett gammalt köksbord. Jag tror det kommer bli bra. Spännande💗
 
 
Idag har det krävts lite fika för att hålla upp "målarmodet". Citronmuffins med citronfrosting och bananmilkshake var inte dumt i åskvärmen.
 
 
 
 I gårdshuset väntar fönstermålning när vädret blir sämre.
11 "orangerifönster" till glasbalkongen med 12 rutor i vardera. Inget kul jobb att måla dem inte (tusen krusiduller där också😅)! 
 
 
Ett litet mattips! Himla gott med hembakta pitabröd och hemgjort kebabkött. Vill man göra det väldigt enkelt kan man blanda i tacokrydda i färsen och bre ut den tunt i en ugnssäker form och grädda i ca 45 min, 200 grader . Efter halva tiden toppar man bara med riven ost (ev också hackade tomater innan osten). Jag kryddade istället färsen med spiskummin, gurkmeja, paprikapulver, vitlök, örtsalt (trocomare), svartpeppar och sambal oelek. Det blev precis lika bra. 
Servera med sallad och kebabsås (1 burk créme fraiche, 3msk majonnäs, vitlök efter smak, salt/örtsalt, peppar, en nypa socker och ev hackad salladslök). Mums!
 
 
 
Önskar er en underbar helg!
/ Kram Pernilla