Min frösamling bor i kryddhyllan

Kommentera
Jag samlar mina fröer i den gamla kryddhyllan.   Perfekt!
Nu sitter jag här och försöker organisera den nalkande gröna säsongen...rädisor, sallader, spenat, squash, gurka..mm..... Min sambo har fixat fler pallkragar på jobbet, så snart drar processen igång. Snälle P sköter grovjobbet och jag finliret. Teamwork👏
 
 
Penséerna är planterade och som alltid ser det så snålt ut i odlingskorgarna (Plantagen).
 
 
Men jag vet av erfarenhet att bara efter några veckor har de börjat växa sig stora. (Bild nedan från 2016)
 
 
Igår fick jag besök av min lurviga ängel (Lhasa Apso) som numera mestadels bor hos lillmatte. Hon kurade ihop sig i knät och njöt av vårsolen lika mycket som stormatte❤️
 
 
Vill också visa upp ett föremål som har skapat mycket brydderier inom släkten. Nu vet vi äntligen vad det är! Ett paraply- och käppställ från Eskilstuna. Frågan är bara om jag kan använda stället till något annat smart. Hmm...
Era idéer är mycket välkomna! Snyggt är det hursomhelst👍
 
 
 
 
Ha nu en underbar dag i solen!
Kram P🌺🌸🌺