Tenta och fix inför advent

Kommentera
I fredags blev jag nästan klar med ännu en tenta. Bara lite "strössel" kvar! Är överlycklig för jag har fått VG på tentorna hittills i båda universitetskurserna vilket har krävt mycket slit och frustration. Men skam den som ger sig😊
Har börjat städa lite inför advent också och satt upp nya julgardiner i köket, från Textilonnet. Peter och jag hamnade på loppis igår också och köpte ännu ett glöggset (som nu är putsat och fint), ett kakfat på fot (som jag tänker använda till ljus) och 6st snygga snapsglas gjorda av Rune Tennesmed. Alltid hittar man något kul att köpa bland allt krimskrams! Nu ska jag sätta mig och skriva det sista på min tenta och sen ska jag börja "plöja" nya böcker och artiklar till kommande delmoment. Håller även tummarna att jag kommer in på min favoritkurs till våren (på avancerad nivå). Man vet aldrig...
 
 
 
 
...och äntligen kom en lampa upp över diskhon också! Här har vi stått många timmar i enbart ledljus och skalat potatis mm. Vad skönt att äntligen se vad man gör😂
 
 Lampa från Ullared
 Ljus från Claes Ohlson
 
 
 
Ibland ansöker jag om att få vara testpilot på Smartson! Denna gång blev jag utvald att testa Örtig bolognese från Dafgårds (vegan). Trots att jag inte är vegan utan mest ser till att äta mycket grönt och varierat så tyckte jag rätten var god. Främst gillade jag grönkålspeston som gav extra sting och smak. Det var också lite kul att testa sojabönspasta vilket jag inte gjort förut. De gav lite extra "tugg" och jag kan tänka mig att köpa sådan pasta igen. Överlag en helt okej rätt ( för den som gillar mer vegetariskt) och som jag absolut kan tänka mig köpa igen även om jag inte är så mycket för färdiglagad mat egentligen!
Pga tidsbrist åt jag i förpackningen, så för att piffa upp utseende och smak rev jag över parmesan (och lite ketchup). 
 
 
 
 
En fin vecka önskar jag er alla!/ kram P