Chunkygarn och virknål 15mm

Kommentera
Ny vecka och nya utmaningar!
I helgen har vi höststädat trädgården. Min sambo gav sig inte förrän allt löv på vår drygt 2000 kvadratmeter stora tomt var borta (...tillfälligt i alla fall. Nu har mer blåst ned...). Jag planterade om de stora bloddropparna som ska in i gårdshuset på vinterförvaring. Nu har nästan alla blommor tagits in i tryggt förvar mot kommande frostnätter Och det är minst sagt trångt om utrymmet i fönstren...
 
 
Igår var vi i Linköping, delvis på Ikano. Det var inte alls gemytligt då varenda östgöte tycktes ha tänkt samma sak eftersom det var lönehelg. Trots det lyckades vi med bedriften att komma hem med en hel del bra grejer till slut. 
I fredags blev jag klar med en stor tenta, så det har känts så bra i helgen. Nu är det dock bara att riva tag i min andra kurs med buller och brak. Jag har skickat efter chunkygarn och en stor virknål på Adlibris som jag inte hunnit pyssla med pga studierna men igårkväll fick jag ett ryck och lyckades virka en liten "pläd" till soffpallen. Längre räckte inte 10 nystan till för 599kr (!) så den får duga så. Nu har jag testat det i alla fall och roligt var det minsann. Tänkte att jag kanske skulle virka några tofsar till varje hörn också....
 
 
(Egentillverkat soffbord. Se tidigare inlägg)
 
Önskar er en trevlig vecka och avslutar med två bilder på säsongens kanske sista blommor... sorgligt😢
 
 
 
Kram Pernilla💗