Världen finaste fotogenlampa

Kommentera
Godkväll alla! 
Idag hann vi vara ute lite i trädgården iallafall innan regnet började ösa ned. Plockade in blåbär, squash och massor av tomater. 
Titta vilka stora!!!
 
 
(Sambon la dit sin snusburk som jämförelse...snyggt!)
 
Sambon gjorde squashchips och jag lyckades göra en ordentlig kastrull med soppa så nu har vi bara 1 kvar. Oj oj...vem ska äta upp den?
 
I fredags plockade vi Vindruvsblad och gjorde dolmar á la Ernst. Spännande gott. Här en bild från själva rullningsprocessen. Små fina paket! 
 
 
Det är riktigt roligt att laga mat med det man odlar själv. Det tröttnar jag nog aldrig på❤️
 
Vi semestrade på Österlen för någon månad sedan. Det var fantastiskt vackert, speciellt runt Kivik. Vi besökte bl.a. många fina loppis och på ett ställe stod en stor gammal fotogenlampa från 1800:talet och bara skrek: Köp mig! 
Så det gjorde jag... Berättar inte vad "hon" kostade, men så vacker😊
 
Nu hänger hon över köksön med ljus i i väntan på att kanske få el och lampa. Vi får se.
 
 
 
Ännu ett litet mattips så här i höstrusket! För er som inte provat att göra Per Morbergs plankstek. Gör det! Här har vi piffat med lite champinjoner stekta i hallonbalsamico och egenodlade haricot verts. (Vi var lite lata så vi rullade ej in bönorna i bacon.)
 
 
Önskar er en bra vecka! Själv ska jag studera organisering och ledning tills jag blir vindögd!
 
Kram Pernilla