Min önskelista...

Kommentera
...består just nu av:
1. Ett bättre Sverige 
2. Ett bra jobb efter alla år av studier
3. Ett inglasat vinterbonat uterum i direkt anslutning till köket 
4. En stor altan
5. En Ralph Laurenblazer!!
 
Jag antar att nr 5 är mest realistisk att önska! Jag kan dessutom skaffa den själv😉 (Lägst odds för att besannas måste vara drömmen om ett bättre Sverige. SUCK!)
Jag har kollat på Boozt och hittat en favorit till nedsatt pris men som INTE finns i min storlek! Så typiskt!! Vill ha, vill ha och VILL HA😂
Så snygg!! Se bara:
 
 
Kavajen/blazern hittar du här! Just storlek 40 finns inte men övriga storlekar finns om än få i lager! Skynda att fynda!!
 
Igår gjorde jag lax i citron och dillsmör! Fräscht, vårigt och jättegott!
Det du behöver är 4 port lax, 150gr smör, 1/2-1 citron (efter smak), dill, sambal oelek och lite kryddor. Lätt som en plätt!
Sätt ugnen på 175 grader. Lägg den upptinade laxen i en ugnssäker form, pensla den med olja och krydda med lite salt (ev örtsalt) och citronpeppar. Tillaga laxen i ugn ca 30-35 min. Under tiden gör du dill och citronsmöret. Smält ca 150 gr smör i en kastrull, tillsätt 1/2-1 pressad citron (efter smak), någon tsk sambal oelek och rejält med dill! Jag hade bara frusen dill denna gång och det går bra, dock är det såklart ännu godare med färsk! Tillsätt sedan lite salt och socker (efter smak) för att balansera upp smakerna i det syrliga citronsmöret. När laxen är klar är det bara att hälla över ditt citronsmör och så är det klart! Praktiskt va👌. Rätten är god både till potatis, potatismos och bulgur mm.
 
 
 
Som extra tillbehör gillar jag kikärtor med hackade ärtskott och vinegrettedressing! Glöm inte bort att det är fantastiskt lätt att odla ärtskott (av vanliga torkade gula ärtor) hemma i köksfönstret❤️
 
 
Än är det snålt om vårtecken på vår tomt! Hittade dock dessa små frusna stackare som gör allt för att visa att bättre tider är på väg!
 
 
Kram/ Pernilla💗💐💗