Trädgårdshelg

Kommentera
Oj, oj, oj! Vaknade med träningsvärk i morse efter att ha kånkat runt på sammanlagt 19 jordsäckar i helgen😂 Har planterat i alla pallkragar och planterat om (100!) tomater och alla mina övervintrande pelargoner samt sticklingar!
 
 
 
 
 
 
 
Pelargonerna är snart för stora för att ha i fönstren så hoppas verkligen värmen kommer snart så de kan flytta ut!
 
 
 
(Snygga fat jag har va?😂. Jag sparar ”köttfärsbyttor” och använder dels till att plantera ex ärtskott i direkt och dels till att ställa småkrukor på när jag drar upp plantor! Himla bra faktiskt för annars hade vi inte haft vare sig tallrikar eller brickor kvar här i huset!)
 
Sambon har börjat med ett altanbygge också och det känns så otroligt bra. Har saknat ett altangolv under fötterna minsann. Det blir så kallt på sommarkvällarna när man sitter med fötterna i gräset. Tanken är att fortsätta med altanen och binda samman gårdshuset (dess dess lilla lägenhet och två bodar) med vårt hus. Dock måste det grävas in vatten till gårdshuset så därför blir det bara ett mindre soldäck i år. Jag kommer i alla fall att älska det👏❤️👏!
 
 
 
Som jag skrev för några veckor sedan är vår glasbalkong äntligen färdig (....i allafall utifrån, det ska isoleras om inifrån också och sättas upp bröstpanel i framtiden😉). Städade där igår, lade dit en ny matta (Rusta) och ställde in mitt gamla slagbord. Jag ska testa att driva upp resten av mina plantor där, även om det är kyligare därute då det bara är englasfönster (tunna som löv...). Ska bli spännande att se om balkongen kan användas som ett litet drivhus för mina tomater. Det börjar bli trångbott i fönstren för övrigt minsann....
 
 
 
 
 
 
Lampan ni ser en skymt av är inköpt på loppis och den ska snart sprayas vit! Någon har nämligen sysselsatt sig med att måla alla bladen gula, vilket inte är urtjusigt precis...
 
Ja, nu är denna underbara helg till ända och jag måååååste ta mig i kragen och skriva ännu en ”mastodonttenta”. 
Önskar er alla en fin vecka💗🌱💗
/kram Pernilla