Vårkänslor!

Kommentera
Hoppas att ni har haft en härlig och mysig påsk! Själv har jag haft det så trevligt att det är dags att BANTA. Vad har hänt?😂
 
Om dessa små knoddisar inte skapar vårkänslor så vet jag knappt vad som skulle kunna göra det! Tänk! Samma visa varje år.... Jag häller ned frön för jag tror att inga ska komma upp och så står jag där med (minst) 100 plantor istället för 20. Får se det som så att det oftast lönar sig att gardera sig😊
 
 
 
 
 
 
I år planterade jag tomater väldigt sent jämfört med i fjol. Vill undvika att ha 100 tomatplantor á 2 meter här inne om det blir lika sen utplantering som förra året. Ni som också försökt er på konststycket att plantera ut tvåmeterslånga rangliga tomatynglingar i vårblåsten vet att det inte är någon ”hit”!!
Pelargonerna har också vaknat och börjar få knoppar och blommor! Underbart!
 
Föresten! Vad himskandes gott det är med Västerbottenspaj! Det skulle jag kunna äta varje dag! (kanske det som ligger bakom bantningstvånget😂). Här hittar ni ett jättebra recept! Jag brukar hacka skalad paprika fint och strö över pajen innan gräddning!
Min paj blev visst aningen mer välgräddad än pajen i receptet! Men det gillar jag👏
 
 
Önskar er en bra fortsättning på veckan! Nu ska jag försöka gnugga geniknölarna igen och läsa några sidor arbetsrätt! Inte ”my piece of cake” precis! Jag gillar ämnen där det finns plats att filosofera och tänka ”bortom” och över gränser. Det är inte direkt tillämpligt inom juridikens värld. Men men...skam den som ger sig!
kram Pernilla🍓💗🍓