ÄNTLIGEN!!!...

Kommentera
...är jag klar med mina universitetsstudier! Det har varit så många tentor under vårterminen att jag inte ens orkar tänka på dem. Jag är dock så glad och stolt nu när allt är klart! Jag har klarat alla kurser med högsta betyg och kan numera även titulera mig som kompetensutvecklare och ledare med fokus på hälsofrämjande faktorer. Hurra💫☀️💐
 
Var med sambon till hans verkstad och hittade ett par gamla matarhjul som jag direkt såg att jag kunde plantera i. Jag är en obotlig trädgårdsentusiast😂...men liiiite charmiga är de väl allt?
 
(Västervikskannan hittade vi under en tur till skogen!)
 
Och så har midsommar redan varit! Som alltid, vips så går det mot mörkare tider igen. Det är det sista man vill tänka på! Vi hade bror med familj och barn med respektive här. Vi åt så vi storknade och körde en himla rolig sjukamp..som det äldsta laget vann (Hurra för oss!). Det tråkiga var vädret, blåst, regn och liiite sol om vartannat! Det var bara att ”knö sig in” i stugvärmen!  Hann bara ta några bilder på jordgubbstårtan och på blommorna på bordet innan gästerna kom. Sen låg mobilen orörd hela kvällen...
(Marängtårta med flädergrädde, lemoncurd och jordgubbar! MUMS😋)
 
 
 
I trädgården frodas lite allt möjligt ätbart, se bara😊...
 
 
 
 
 
 
 
(Ärtskott och sallad- tyvärr är det objudna gäster som börjar ta för sig av ”smörgåsbordet”😟)
 
(..och jättegoda vita (!) smultron)
 
Rosor och clematis växer så det knakar. Så vackert💗
 
 
 
 
 
 
(Rosor och haricot verts)
(Clematis bland vindruvorna)
 
Har varit en liten vända och fyndat på loppis också. Denna gång blev jag kär i denna lilla snurrpall😍...
 
 
 
...oh denna lilla vindsnurra med ”dansande” fjärilar fick hänga med hem också...
 
 
 
Igår slappade jag och vovven i paradiset på jorden (hemma hos mor och far). Älskar det stället helt enkelt❤️
 
 
 
Lilla Mallan och jag blev ompysslade av mina fina föräldrar som bjöd på paj och sallad mm och jordgubbar till efterrätt🍓😍
 
 
Nej nu ska jag snart gå och lägga mig! Ska nämligen på jobbintervju imorgon😊...spännande!
Önskar er en trevlig helg❤️/ kram Pernilla