Chokladkladdvåfflor

En kommentar
Ikväll blev det chokladkladdvåfflor till efterrätt! En liten hyllning till våfflan i efterskott. Nästa gång får det bli ”gubbar” minsann! Saknade verkligen jordgubbar till dessa!🍓🍓
Receptet hittade jag här. Jag hade bara mörk choklad (70%) hemma men det passade också jättebra! Ät dem alldeles nygräddade tillsammans med vaniljglass! Reglera kladdigheten genom att anpassa gräddningstiden! Det går snabbt och jag måste erkänna att jag gräddade mina för länge. Det går lättare att flytta våfflan från järnet mha en stekspade! Pudra dem med florsocker för ”ögats skull”!
(obs! Smeten är lika tjock som vanlig chokladkladdkaka!)
Snart är det påsk och jag har knappt pyntat något ännu! Ska försöka få min skogsmulle till sambo att ta med björkris hem imorgon! Utan påskris är det svårt att få ”påskfeeling”, hihi 😊
Glad påsk önskar jag er! 🐣🐥Kram Pernilla
 
1 Hanna Karlsson:

skriven

Åh, vad gott det låter med chokladvåfflor!

Svar: Jättegott! Allt blir ju godare med fint mönster också😉👍 Nästa gång ska jag dock grädda dem jättesnabbt så de blir sådär kladdiga som man vill! Övning ger färdighet 😊 Önskar dig en bra dag🍓
Pernilla