Smultronställen i livet

Kommentera
Sitter här och längtar efter att resa men vill att vårvädret ska kika fram först så man kan gå och strosa på stränder och spatsera genom stad och torg. Tänkte dela med mig av mina smultronställen till er som sitter, likt mig, och drömmer er bort. En av de platser jag gillar mest, framförallt under sköna sommardagar, är Skreastrand i Falkenberg och Falkenberg Strandbad som bokstavligen ligger med fötterna i havet. Det har blivit åtskilliga turer dit genom åren och man har alltid kommit hem nöjd och belåten, oavsett årstid. En underbart vacker, vilsam och inspirerande plats för såväl stora som små och som jag längtar till ofta.
 
 
 
 
Ett annat smultronställe är Kalmar och (Clarion collection) hotell "Packhuset" som också ligger precis vid vattnet. Här kan man få en egen liten uteplats på bryggan i direkt anslutning till rummet, vilket är fantastiskt. 
 
 
 
 
 
 
Att rummen ser ut så här är förstås INGEN nackdel 😍
 
 
Jag gillar verkligen Kalmar både för dess sevärdheter, shopping och stränder! En stad som har allt, och lite till, helt enkelt!
 
 
 
Ett annat fantastiskt ställe i detta land är Varberg! Jag vet inte hur många gånger jag varit där (kanske 100...). Här vill jag tipsa om Varbergs stadshotell (Asia Spa) som är fantastiskt på alla sätt. Hotellrum för prinsessor och prinsar och Spa för trötta själar. 
 
 
Ett annat hotell i Varberg som jag tycker mycket om är Fregatten, som ligger nere i hamnen nära kallbadhus med strand. Det tjusigaste hotellet är nog dock Kurhotellet som ligger strax utanför Varberg. Där finns en plats för alla bland klippor, stränder och gångstråk runt kustremsan. I Varberg njuter man också oavsett årstid! Naturen vid kusten är så vacker att man häpnar!
 
 
 
 
 
Fler tips kommer snart!/ 💗Kram P