Godegårds marknad

Kommentera
Igår var sambon och jag på marknad i Godegård tillsammans med en vän. Jag hade aldrig varit där tidigare och trodde det skulle vara högst 10 marknadsstånd men det visade sig vara, (förhållandevis) jättestort. Trots att det var småruggigt höll vi värmen genom att spatsera runt länge och väl för att titta på allt...och HANDLA! Vi som inte hade tänkt köpa ngt kom hem med snacks, goda ostar, inlagda oliver, en plånbok... och det BÄSTA av allt en gammal kakburk med tre våningar. Haha, jag är galen i gamla burkar och kunde inte åka därifrån utan att gå tillbaka och köpa den.
 
 
 
Den var nött och lite ”skamfilad” men passar in perfekt hemma hos oss! Jag gillar den där vaniljgula gammeldags färgen och den finns I många detaljer i köket. 
 
 
Nej, nu ska jag läsa klart min nya Drömhem och trädgård och dricka upp mitt mintthé. Sedan blir det att bege sig in i lagboken (arbetsrätt) igen... mindre kul faktiskt😆.
 
Förresten, lovade ju att skriva här hur hälsotårtan blev ( se tidigare inlägg). Den blev hur snygg som helst men inte så god som jag önskat. Nu har jag iaf testat det där med blötlagda cashewnötter som tårtfyllning och hittills har det inte varit min ”grej”, tyvärr... Men se bara vilken ”beauty”:
 
 
...men som de säger...Utseendet är inte allt....
 
Önskar er en trevlig fortsättning på veckan💗🌱💗/
kram P