Long time no see..

Kommentera
Tänk att det är ett halvår sedan jag uppdaterade bloggen...Tiden har som vanligt flugit iväg. Efter mina senaste universitetsstudier har jag varit svensklärare i Ödeshög och nu har jag fått jobb som svensklärare i Tranås. Första dagen på min nya arbetsplats är på måndag👏😊. Det har varit helt underbart att vara ledig under jul och nyår och det känns som jag har hunnit samla kraft för att ta nya tag. Idag har jag putsat fönster och satt upp nya sammetsgardiner från Ellos Rea. Ett tips är att gå in och kolla på allt fint de har där, Sale 70% + ytterligare 20% rabatt på rean! Tyvärr är gardinerna jag köpte slutsålda! De har kostat 1197kr för 6 längder men jag fick alla sex för 306 kr!! Vilket fynd👏👏
 
 
 
Ett annat tips är att kolla in Countrydreams stora rea! Jag har som vanligt hittat massor av fina plagg där som jag fick hem igår! Hela nio plagg för 2000kr! Hurra, nu kan jag se fin ut på nya jobbet 😊
 
 
Sammetsöverkastet som skymtar fram är från Boel&Jan och är köpt på Stockshammar Köksdesign och inredning I Askersund. Där finns jättemycket fint och det är nästan omöjligt att åka därifrån utan att köpa något! Alltså ett perfekt utflyktsmål för er som är köpsugna! Även denna lilla sötnos från Bukowski design samt ”provrörsvasen” nedan är därifrån💕
 
 
 
Ja, tänk att det redan är år 2019 (...det som lät som science fiction bara för ”några” år sedan...)! Vi firade in det nya året med tapas, plankstek och cheesecake! Tyvärr fastnade bara tapasbrickan på bild..
 
 
Den bestod bland annat av parmaknyten (recept här! Jag gjorde dock knyten istället för rullar och bytte ut halva mängden creme fraichen mot philadephiaost samt tillsatte sambal oelek), varmrökt lax med tapenade (ICAs pesto Arrabbiata är mums!), kallrökta laxrullar med pepparrotsost (Cantadou), lite sallad och blåmögelost/vindruvor. 
 
Jag har också hunnit med X antal loppisrundor och mina favoriter att leta efter där är krukor av detta slag! De är jättefina tycker jag och kostar oftast inte mycket alls😊...
 
 
Önskar er alla en fin helg❤️
Kram Pernilla